Saltar al contenido principal
Castelló

Curs "ACOLLIMENT I ADOPCIÓ DES DE LA TEORIA SISTÈMICA"

Lugar
online online Castellón España
Modalidad
Online

El formulari d’inscripció s’obrirà el dia 18 d’abril a les 17h. El podràs trobar al final de la pàgina.

Format: en línia
Durada: Des del 2 fins al 31 de maig de 2023
Data i horari de les sessions sincròniques: 4, 11, 18, 25 de maig de 16 a 19h
Nº d’ hores: 30h
Idioma: castellà
Nº places: Màxim 50 alumnes.
Termini d’inscripció: fins esgotar les places disponibles.
Dirigit a: Treballadors/es Socials

Objectius generals:
• Exposar eines pràctiques per a la valoració d’idoneïtat en acolliment i adopció nacional i internacional.
• Conéixer com emprar tècniques i estratègies metodològiques en el procés d’acolliment i adoptiu.
• Orientar com actuar per a aconseguir gestionar de manera positiva possibles situacions que es presenten en el procés d’acolliment i adopció.

Objectius Específics:
• Conéixer el marc conceptual i jurídic bàsic de l’Acolliment i l’Adopció Nacional i Internacional per a oferir informació i assessorament a les famílies sol·licitants d’acolliment i adopció i per a fer front a les valoracions d’idoneïtat.
• Valorar la idoneïtat de les famílies sol·licitants a través d’un estudi social que abaste tots els aspectes de la seua vida i context relacional.
• Gestionar l’expedient per a l’assignació de la persona menor d’edat a la família.
• Oferir formació, pautes educatives i habilitats a la futura família respecte a la seua nova situació vital i al xiquet o xiqueta que arriba a la família.
• Orientar, assessorar i educar a les famílies per a fer front a situacions quotidianes i possibles conflictes a nivell familiar.
• Intervindre en les estructures i dinàmiques familiars sota un enfocament sistèmic per a modificar la problemàtica familiar, satisfer les necessitats del sistema i potenciar els seus recursos interns.
• Intercedir en els casos en què les persones menors d’edat decidisquen conéixer els seus orígens i afavorir espais i pautes adequats per a dur a terme les trobades.

Continguts:

MÒDUL 1. INTRODUCCIÓ Al MARC CONCEPTUAL I TRETS JURÍDICS BÀSICS DE REGULACIÓ PER A l’ACOLLIMENT I L’ADOPCIÓ
1. Conceptes bàsics sobre situació de desemparament i mesures de protecció del xiquet la xiqueta o adolescent.
2. Normativa reguladora
3. Conceptes bàsics de la pràctica del Treball Social en Acolliment i Adopció des de la Teoria Sistèmica.

MÒDUL 2.- METODOLOGIES DE VALORACIÓ PER A FAMÍLIES D’ACOLLIMENT I ADOPCIÓ
1. Requisits per a ser família acollidora i adoptant.
2. Informe Social d’Idoneïtat.
2.1. Objectius.
2.2. Criteris Valorables.
2.3. Instruments i Metodologia de Valoració.
2.4. Com Abordar la Valoració i Redactar l’Informe d’Idoneïtat
3. Gestió de l’Expedient.

MÒDUL 3.- ASPECTES A TINDRE EN COMPTE EN ACOLLIMENT I ADOPCIÓ DES DE LA TEORIA SISTÈMICA
1. Informe Social Post-Adoptiu
2. Intervencions en les estructures i dinàmiques familiars sota un enfocament sistèmic per a intervindre en la problemàtica familiar, satisfer les necessitats del sistema i potenciar els seus recursos interns.
2.1. Vincle i Lleialtat
2.2. Pertinença, Inclusió i Permís
2.3. Els Duels en l’Adopció: Duel de la Infertilitat i Duel de l’Abandó.
2.4. Prevalença.
2.5. Equilibri
2.6. Sistèmica Transgeneracional.
3. Gestió positiva dels conflictes que sorgeixen a nivell familiar o intergeneracional mitjançant intervencions mediadores.
3.1. Servei Post-Adopció.
3.2. Competència Social i Problemes de Conducta.
3.3. La Cerca de l’Origen i el treball de la Història de Vida.

Metodologia:
Per a conéixer i aprofundir en la normativa sobre acolliment i l’adopció nacional i internacional, així com en les estructures i dinàmiques familiars des d’un enfocament sistèmic, es divideix el contingut en tres mòduls. Es troben interrelacionats, establint recordatoris dels mòduls precedents en els següents interconnectant els continguts per a oferir una visió global del procediment de valoració d’idoneïtat, seguiments i les dinàmiques que tenen lloc en els processos d’acolliment i adopció.
El 25% del contingut és audiovisual. S’incorporen documentals, reportatges periodístics, entrevistes i ponències de professionals, seleccionats per la seua sensibilitat cap a la temàtica tractada i relacionats directament amb el contingut escrit del temari. S’ofereix així l’oportunitat de compatibilitzar el temps dedicat a la seua audició, amb la realització de tasques quotidianes.
S’oferiran quatre sessions sincròniques en línia obligatòries de 3 hores de duració cadascuna. L’alumnat podrà interactua directament en aquestes sessions amb les docents i el contingut de cada sessió estarà relacionat amb el contingut dels mòduls. Durant la lectura del temari apareixen apartats per a ampliar la informació si es desitja. De la mateixa manera, al final de cada mòdul s’indica la bibliografia utilitzada juntament amb material complementari: documents escrits, estadístiques i material audiovisual.

Avaluació: Cada mòdul serà avaluat de manera independent a través d’un qüestionari tipus test de 15 preguntes. L’emplenament de l’avaluació de tots els mòduls serà necessària per a obtindre el certificat a més de l’assistència virtual obligatòria a les quatre sessions sincròniques.

Curs gratuït. Finançat per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Curs organitzat pel Col·legi Oficial de Treball Social de València i pel Col·legi Oficial de Treball Social de Castelló.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Plataforma Online

Plataforma online

Col·legi Oficial de Treball Social de Castelló

Alcalde Tárrega, 32 bajo

12004 CASTELLO

Redes sociales

Síguenos en

Pago seguro